DaedalusX64 SVN Revision 725 がリリースされました。
PSP用ニンテンドー64エミュレータ
DaedalusX64 SVN Revision 725 がリリースされました。
r725更新内用
[=>] Merged from Dev branch:
Rev 347 - Corn
[+] added ROM setting to enable Body Harvest and Night Creatures to boot
[!] modified IRQs
[+] added roms.ini for GEX3, Donald Duck and Rayman2
Rev 348 - Salvy
[!] Simplified and optimized TLB refill/invalid exceptions
[~] Simplified CopUnusuable exceptions
Rev 349 - Salvy
[-] Removed experimental interrupts (was pretty much a test anyways)
[~] Simplified abit UseIRQmode check, and added comments
[!] By mistake I removed to clear pi status reg in DMA_PI_CopyFromRDRAM...fixed
Rev 350 - Corn
[!] Improved speed in PIF CRC calculations (w/o using table)
[!] Proper name to IRQ hack -> SkipPifIRQ
Rev 351 - Salvy
[!] Clean up options etc (Removed option to disable Stack Optimization, it works perfectly fine with all the games, there's no point to disable it)
Rev 352 - Corn
[~] Keep texture in the cache a little longer to avoid swapping textures in and out
Rev 353 - Salvy
[!] Add back hack for Aydin, since the assumption I took was breaking Rampage
Rev 354 - Salvy
[!] Enable callbacks when gprof build is compiled
[!] Unlocked volatile memory (this unlocks 4mbs extra of memory) (credits to JJS)
[!] Disabled suspend mode (this won't work anymore when volatile memory is unlocked) (credits to JJS)
Note: The only side effects when volatile memory is used is that suspend and dialogs won't work I won't affect us though, since we don't depend on neither ;)
Note2: This is pretty much a test, only cheat codes are allocated in volatile mem atm.
Rev 355 - Salvy
[!] Forgot VolatileMemPSP.cpp
Rev 356 - Salvy
[!] Stop and unload imposectrl.prx after we impose HOME button (is only required once for that task anyways)
[!] Stop and unload dvemgr.prx if no tv out cables were connected.
Rev 357 - Salvy
[!] Created wrapper to make it easier to manage modules (since we have plenty ;p)
[!] Simplified inits of our modules
Rev 358 - Corn
[+] Enable to choose 32bit color mode at boot time by pressing "Circle" until splash screen shows up (default is 16bit)
Rev 359 - Corn
[+] Show 32/16Bit choice in splash screen
Rev 360 - Corn
[!] Optimized unaligned load/store (saving ~340 OPs)
[!] Moved alloc/free fonts to Create/Destroy so it won't happen every frame when showing splash screen
Rev 361 - Salvy
[~] Fixed text in splash screen
[!] Avoid creating two instances of intrafont
Rev 362 - Corn
[-] removed bit info from main menu
[!] Cosmetic change to splash screen
準備するもの
- CFW導入済みのPSP
- N64ROM
(1).DaedalusX64 SVN Revision 725 をダウンロード して解凍導入方法
(2).DaedalusX64 SVN Revision 725フォルダをPSP/GAMEフォルダにコピー
[ メモリースティック構成 : PSP/GAME/DaedalusX64 ]
(3).RomsフォルダにROMを入れる
(4).メモステから起動
動作が軽くなっていますね
- 操作方法
□ボタ ン:Aボタン
×ボタン:Bボタン
△ ボタン:Zボタン
Lボタン:Lボタン
Rボタン:Rボタン
START ボタン:STARTボタン
ゲーム中に SELECT ボタン を 押すと オプション変更画面 が表示されますので そこでオプションが変更可能です。
説明
Edit Preferences:ゲーム中の設定を変更します Save State:ステートセーブをします
Load State:セーブしたステートをロードします
Take screenshot:スクリーンショットを撮ります
Resume Emuration:ゲームに戻ります
Return to Main Menu:メインメニューに戻ります
Edit Preferences の説明
Texture Update Check:マリオカートのような いくらかのゲームで必要です
FrameSkip: フレームをスキップして動作速度を速くします
Limit Framerate:動作速度が通常以上に出ないように制限します
Double Display Lists:ゴールデン・アイなどのいくらかのゲームによって必要です
Dynamic Recompilation:大部分の動作速度が出ている所で働きます
Dynamic Stack Optimisation:余分な速度のために Dynamic Recompilation で働きます
High Level Emulation:動作速度が向上し安定に動作します
Audio:
Disabled - 音が出ません ※動作速度が最も速くて一番安定しています
Sync - 音が出ます ※動作速度は遅くなりますが それなりに安定しています
Async - 音が出ます ※動作速度は速いですが不安定です
Controller: コントローラー設定をします
設定を変更した ら Confirm Settings を ×ボタン で選択して設定を保存します。
Advanced Options の説明
Clean Scene:Clean Scene 機能が有効にする
Increase VI Event:ペーパーマリオのようなゲームでの画面のちらつきを抑えますがゲームによっては動作が遅くなる場合があります
Dynamic Loop Optimisation:有効にすると 少し動作速度が向上しますが、いくらかのゲームが動かなくなります
GoldenEye TLB Hack:ゴールデンアイのゲームで TLB ハックを有効にします
Double Display Lists:Double Display Lists 機能を有効にします
Disable Simulate Double:シュミレート Double Display を無効にします
View Port Hack:Super Bowlling 64 で View port Hack を有効にします
Disable Flat Shade:Flat Shade を無効にします
設定を変更したら Confirm Settings を ×ボタンで選択して設定を保存します。