
DaedalusX64 SVN Revision 729 がリリースされました。
PSP用ニンテンドー64エミュレータ
DaedalusX64 SVN Revision 729 がリリースされました。

DaedalusX64 SVN Changelog:更新内用
r728
[=>] Merged from Dev branch:
Rev 386 - Salvy
[!] Tidy check to update when rumble is active
Rev 387 - Salvy
[!] Simplified memory access analysis (shoves off 3k+ ops in StaticAnalysis.cpp)
[!] Simplified parameters in CodeGen
Rev 388 - Salvy
[!] Simplified even more memory access analysis (~1k ops in StaticAnalysis.cpp, I think this the fastest it can get)
Rev 389 - Salvy
[!] Disable SimulateDoubles for Power Puff game (fixes the ingame gfx etc)
Rev 390 - Corn
[!] Some rendering pipeline fixes and optimizations
[!] Changed amount and order of render states
[!] Updated DList debug output
Rev 391 - Salvy
[~] Minor optimizations in GFX plugin
[!] Don't declare blendmodes as statics since it only makes the binary larger and most games only use a few blends.
Rev 392 - Corn
[!] modified/reverted some of the previous commit since it breaks scaling and debug outputs
Rev 393 - Corn
[!] TEXRECT seems to work fine even in GE when discarding decimal part in coordinates (tnx Salvy)
Rev 394 - Corn
[!] Fixed texture scaling glitch (and simplified transform pipeline) in Conker.
[!] Small change in Vector clipping ASM (scale whole matrix rather than just one vector at the time).
[!] Some clean up in gspmacros and PSPRenderer.
[+] Alternative transform pipeline (using CPU/FPU) for Conker (WIP)
Rev 395 - Corn
[+] Semi fixed missing sprites in DKR (still needs more work, at least now they show up).
[!] Optimized the DKR TnL rendering pipeline.
Rev 396 - Salvy
[!] Unified DKR and JFG ucode tables
[!] Simplified DKR/JFG's Vtx ucode
[!] Simplified abit MoveWord_DKR
Rev 397 - Corn
[!] Optimized TnL paths for DKR
[~] Fixed compile error for enable texture (debug Dlist)
Rev 398 - Salvy
[~] Some code reordering and small clean ups
Rev 399 - Corn
[-] Reverted Texrect since it does not work well with GE after all
[!] Reduced MaxUcode to 11 (saves some memory)
Rev 400 - Salvy
[!] Forgot to update the vertex multiplier table (this was breaking most custom ucodes, sorry!)
r729
[~] Forgot to update roms.ini..
準備するもの
- CFW導入済みのPSP
- N64ROM
(1).DaedalusX64 SVN Revision 729 をダウンロード して解凍導入方法
(2).DaedalusX64 SVN Revision 729フォルダをPSP/GAMEフォルダにコピー

[ メモリースティック構成 : PSP/GAME/DaedalusX64 ]

(3).RomsフォルダにROMを入れる

(4).メモステから起動

動作が軽くなっていますね
- 操作方法
□ボタ ン:Aボタン
×ボタン:Bボタン
△ ボタン:Zボタン
Lボタン:Lボタン
Rボタン:Rボタン
START ボタン:STARTボタン
ゲーム中に SELECT ボタン を 押すと オプション変更画面 が表示されますので そこでオプションが変更可能です。
説明
Edit Preferences:ゲーム中の設定を変更します Save State:ステートセーブをします
Load State:セーブしたステートをロードします
Take screenshot:スクリーンショットを撮ります
Resume Emuration:ゲームに戻ります
Return to Main Menu:メインメニューに戻ります
Edit Preferences の説明
Texture Update Check:マリオカートのような いくらかのゲームで必要です
FrameSkip: フレームをスキップして動作速度を速くします
Limit Framerate:動作速度が通常以上に出ないように制限します
Double Display Lists:ゴールデン・アイなどのいくらかのゲームによって必要です
Dynamic Recompilation:大部分の動作速度が出ている所で働きます
Dynamic Stack Optimisation:余分な速度のために Dynamic Recompilation で働きます
High Level Emulation:動作速度が向上し安定に動作します
Audio:
Disabled - 音が出ません ※動作速度が最も速くて一番安定しています
Sync - 音が出ます ※動作速度は遅くなりますが それなりに安定しています
Async - 音が出ます ※動作速度は速いですが不安定です
Controller: コントローラー設定をします
設定を変更した ら Confirm Settings を ×ボタン で選択して設定を保存します。
Advanced Options の説明
Clean Scene:Clean Scene 機能が有効にする
Increase VI Event:ペーパーマリオのようなゲームでの画面のちらつきを抑えますがゲームによっては動作が遅くなる場合があります
Dynamic Loop Optimisation:有効にすると 少し動作速度が向上しますが、いくらかのゲームが動かなくなります
GoldenEye TLB Hack:ゴールデンアイのゲームで TLB ハックを有効にします
Double Display Lists:Double Display Lists 機能を有効にします
Disable Simulate Double:シュミレート Double Display を無効にします
View Port Hack:Super Bowlling 64 で View port Hack を有効にします
Disable Flat Shade:Flat Shade を無効にします
設定を変更したら Confirm Settings を ×ボタンで選択して設定を保存します。
